Fernisering fredag den 25. oktober kl. 17.00 Oceaniske dage Mit afsæt er ved det frådende hav i Klitmøller - her bliver billederne til.
Dynamikken i mange af billederne er realiseret med en vinkelsliber - et skærer slibe værktøj, som kom til mig for mange år siden, da jeg ville billedliggøre skelettet af et får. Den kraftfulde streg og værktøjets uforudsigelighed gjorde det muligt at genopfinde et motiv/motiver, som det før ikke var muligt at finde mig selv i.
Jeg grunder en birkefiner plade med ægtempera - ridser og sliber - maler igen osv.
En lang proces af tildækning og afdækning.
"At holde havet tilbage med en kost" skrev digteren Morten Søndergaard engang - netop den indgang har jeg til havet, noget uafvendeligt som ikke kan holdes tilbage.
Et gennemgående træk i mine billeder er bevægelsen - i havet, i danse, i landskabet, i fårene, i et fossil i en cementsten.
Stregen har fulgt mig livslangt fra jeg tegnede første gang i en tyrkisk landsby - og opdagede "at hånden havde forstået, hvad øjet havde set".
Mange års arbejde med tegning og oliepastel fulgte - Jeg er som kunstner autodidakt - men har fået mange råd af bl.a. Maleren Sven Havsteen Mikkelsen.
Mange års arbejde med undervisning i maleri på Vestjyllands Højskole og Højskolen Mors - underbygger til stadighed den levende tilgang til kunsten.
Lesen Sie mehr auf der Website
Dynamikken i mange af billederne er realiseret med en vinkelsliber - et skærer slibe værktøj, som kom til mig for mange år siden, da jeg ville billedliggøre skelettet af et får. Den kraftfulde streg og værktøjets uforudsigelighed gjorde det muligt at genopfinde et motiv/motiver, som det før ikke var muligt at finde mig selv i.
Jeg grunder en birkefiner plade med ægtempera - ridser og sliber - maler igen osv.
En lang proces af tildækning og afdækning.
"At holde havet tilbage med en kost" skrev digteren Morten Søndergaard engang - netop den indgang har jeg til havet, noget uafvendeligt som ikke kan holdes tilbage.
Et gennemgående træk i mine billeder er bevægelsen - i havet, i danse, i landskabet, i fårene, i et fossil i en cementsten.
Stregen har fulgt mig livslangt fra jeg tegnede første gang i en tyrkisk landsby - og opdagede "at hånden havde forstået, hvad øjet havde set".
Mange års arbejde med tegning og oliepastel fulgte - Jeg er som kunstner autodidakt - men har fået mange råd af bl.a. Maleren Sven Havsteen Mikkelsen.
Mange års arbejde med undervisning i maleri på Vestjyllands Højskole og Højskolen Mors - underbygger til stadighed den levende tilgang til kunsten.
Eintritt frei