Flere og flere musikere er begyndt at interessere sig for og arbejde med musik til film og andre visuelle medier. Arbejdet med at sætte musik til visuelle produktioner åbner op for en helt ny verden af kreative musiske greb og aspekter.
Men hvad vil det egentlig sige at komponere til film og andre visuelle medier? Nok mere end hvad de fleste tror. Ved roret har du den Grammy-nominerede filmkomponist Tin Soheili, som blandt andet har komponeret musik til dokumentarfilmen »The Ambassador« med Mads Brügger og reklamefilm for Pandora.
Til dette kursus kan du derfor se frem til at få et dybere indblik i:
Få et samlet overblik over Tin Soheilis produktioner her.
Kurset er for dig, der har erfaring på dit instrument.
Læs her hvilke delelementer du kommer til at arbejde med på kurset:
Score, source og sounddesign
Dramartugi og mediet
Kunden og kunstneren
Kommunikation med:
Koda og ophavsret
Hold: 2450787.
Lesen Sie mehr auf der Website
Men hvad vil det egentlig sige at komponere til film og andre visuelle medier? Nok mere end hvad de fleste tror. Ved roret har du den Grammy-nominerede filmkomponist Tin Soheili, som blandt andet har komponeret musik til dokumentarfilmen »The Ambassador« med Mads Brügger og reklamefilm for Pandora.
Til dette kursus kan du derfor se frem til at få et dybere indblik i:
- Score, source og sounddesign
- Dramartugi og mediet
- Kunden og kunstneren
- Koda og ophavsret
Få et samlet overblik over Tin Soheilis produktioner her.
Kurset er for dig, der har erfaring på dit instrument.
Læs her hvilke delelementer du kommer til at arbejde med på kurset:
Score, source og sounddesign
- Spotting
- Hvor starter jeg?
- Genre?
- Formidling af stemninger og følelser
- Meta-lag
- Underlægningsmusik
- Tematisk materiale
- Musikalske virkemidler
- Orkestrering
- Instrumentering
- Arrangement
- Intro
- Outro
- Formater
- Mix
- Stems
Dramartugi og mediet
- Spillefilm
- Dokumentar
- TV
- Reklamefilm
- Trailer
- Teater
- Moderne dans
- Genrevalg, klang og instrumentering
- Dansk vs internationalt
- Filmens forløb
- Filmens karakter
- Filmens konflikter
- Kontraktmodellen
- Plot point-modellen
- Berettermodellen
- Aktantmodellen
Kunden og kunstneren
Kommunikation med:
- Producent
- Klipper
- Instruktør
- Arkivmusik
Koda og ophavsret
- Sync og music supervision
- Kontrakter og forhandling
- Pris
- Lovgivning
- Rettigheder
- Q-sheet
- Nationalt og internationalt
- Selvforvaltning
- Publishing
Hold: 2450787.