Undervisningstilbud for 8.-9. klasse.
Et kreativt undervisningsforløb, der lader jer komme helt ind i fortællingen, Det vi mistet, gennem en æstetisk oplevelse.
I samarbejde med Læreruddannelsen VIA University college
Forløbet begynder i et sanserum, mens historien læses højt.
Efterfølgende arbejder eleverne i to hold med enten lydproduktion (podcast) eller historiefortælling med baggrund i pressefotografiet.
Forløbet afsluttes med en bazarfernisering, hvor eleverne kan vise hinanden, hvad de har arbejdet med. - her kan eleverne reflektere over, hvilke lyde de har brugt, og hvorfor, samt hvad deres valg af pressefoto betyder for den samlede historie.
Formål:
Eleven kan reflekteret indleve sig i tekstens univers som grundlag for fortolkning. Eleverne øver empatisk- og scenariekompetence.
Varighed: 4½ time
Sted: Dokk1
Forberedelse på skolen: Det vil være en fordel, hvis I læser teksten i klassen, inden forløbet på Dokk1.
Forløbet er udarbejdet af lærerstuderende; Amalie Nygaard Ledet, Lærke Nielsen, Niklas Daugaard Sørensen og Robin Jæger. Det vil også være disse, der varetager undervisningen.
Lesen Sie mehr auf der Website
Et kreativt undervisningsforløb, der lader jer komme helt ind i fortællingen, Det vi mistet, gennem en æstetisk oplevelse.
I samarbejde med Læreruddannelsen VIA University college
Forløbet begynder i et sanserum, mens historien læses højt.
Efterfølgende arbejder eleverne i to hold med enten lydproduktion (podcast) eller historiefortælling med baggrund i pressefotografiet.
Forløbet afsluttes med en bazarfernisering, hvor eleverne kan vise hinanden, hvad de har arbejdet med. - her kan eleverne reflektere over, hvilke lyde de har brugt, og hvorfor, samt hvad deres valg af pressefoto betyder for den samlede historie.
Formål:
Eleven kan reflekteret indleve sig i tekstens univers som grundlag for fortolkning. Eleverne øver empatisk- og scenariekompetence.
Varighed: 4½ time
Sted: Dokk1
Forberedelse på skolen: Det vil være en fordel, hvis I læser teksten i klassen, inden forløbet på Dokk1.
Forløbet er udarbejdet af lærerstuderende; Amalie Nygaard Ledet, Lærke Nielsen, Niklas Daugaard Sørensen og Robin Jæger. Det vil også være disse, der varetager undervisningen.