Træd med ind i mørket når britiske Fen besøger Danmark for første gang med deres atmosfæriske post black metal og spiller Stengade sammen med Lysbaerer og Heksproces! Fen:The colour of every FEN album points towards its lyrical and musical content.
For the first time in their career, the East Anglian post-black metal trio has used the colour red on the cover artwork of their seventh full-length "Monuments to Absence". FEN describe the album as an expression of anger, hopelessness and despair - anger at the desperate futility of a human species hell-bent on self-destruction. This is reflected in the decidedly harsh and black sound of "Monuments to Absence", which is undoubtedly FEN's most extreme recording to date, even though there are still moments of atmospheric glory, spatial clean sections, heaving doom, and full-blown riffs, which augment the furious expression of rage. FEN took their name from the Fens of East Anglia when the trio formed in 2006. These desolate and bleak landscapes have left a deep mark in the post-black metal sound, which the band pioneered in the UK when the English scene revitalised in the wake of forerunners FOREFATHER with bands such as FEN, WINTERFYLLETH, and WODENSTHRONE coming to the fore. When FEN released their debut full-length "The Malediction Fields" (2009), the band made good on the huge promise of their previous EP "Ancient Sorrow" (2007) by delivering a first album that already combined the black metal tradition elegantly with a dedicated atmospheric twist and gentle experimentation beyond the perceived narrow confines of their genre. With each following full-length, from "Epoch" (2011), via "Dustwalker" (2012), "Carrion Skies" (2014), "Winter" (2017) to "The Dead Light" (2019), FEN have expanded both their musical range and following, while also perfecting their recognisable and unmistakable sound. "Monuments to Absence" marks FEN's welcome return to a dark and fierce sound.https://www.facebook.com/fenof...https://open.spotify.com/artis...Lysbaerer:"Skyerne græder, som jeg har gjort.."
En sær blanding af depression, mørke, grandiositet og kosmisk kaos udgør LYSBAERERs univers. Værket "I: Som et lys i natten, må vi alle finde frelse.." er første del i en trilogi om at rejse mellem livet og døden. Værket besøger tematikker som frygt, mistillid og afsked; alt sammen blandet sammen i massive vægge af lyd. Musikken er lavet med tanken at bearbejde følelser og det at kæmpe kampe, både indre, såvel som ydre, hvilket er udtrykt i tekst, og så vidt muligt ud af musikken lige så.
LYSBAERER er en duo bestående af Jamie de la Sencerie og Thomas Mascagni. Bandet blev dannet med et ønske om at have kreativ frihed til at skrive den musik som inspirerer os. LYSBAERER er beskrevet som post-blackmetal da ønsket for bandets lyd er at have den voldsomme kant som blackmetal har, men samtidig have et ønske om at skubbe det andre steder hen end blot den klassiske blackmetal lyd. LYSBAERER er inspireret af bands som Wiegedod, Wolves In The Throne Room, Groza, Panopticon, Ellende og White Ward.
"I: Som et lys i natten, må vi alle finde frelse.." er blevet mixet og masteret af Christoffer Hildebrandt og cover-grafikken er lavet af Simon Kofoed. Jamie spiller guitar og bas, Thomas spiller guitar, skriver trommer og laver vokal på ovenstående værk.
LYSBAERER arbejder ud fra en do-it-yourself tankegang, med hjælp fra mennesker med tætte relationer til bandet. Da grundstenene for bandet er en duo, er der fundet en live besætning som vil hjælpe med at bringe musikken til livs.https://www.facebook.com/lysba...https://www.instagram.com/lysb... + Heksproces:Heksproces er et nyt, ambitiøst navn på den danske metalscene. I november udkom debut-EP'en 'Ligblomst' masteret af Simon Sonne fra ORM, og i december blev de kåret til "Årets Nye Danske Navn" af Devilution. Siden dannelsen i København i starten af 2022 har de med afsæt i postmetallen udforsket lyden af undergang fra en fjern sump ved den menneskelige civilisations grænse. Lyden er tung og aggressiv, men rummer også følsomme og melodiske elementer i de ofte lange, organiske kompositioner.Selvom Heksproces er nyt, blev bandets rødder lagt helt tilbage i 2011 i en lille fugtig kælder under en bornholmsk folkeskole. Her mødtes en flok teenagedrenge, der sammen udviklede en livslang glæde for knusende guitarriffs og skæve taktarter. Et årti og mange timer i øvelokalet senere er kærligheden til metallen ikke blevet mindre, og nu er de fire heksedoktorer klar til at kaste mørke besværgelser over den københavnske undergrund.Heavymetal.dk skriver: "De rammer melankolien i deres black-metal momenter utroligt godt, og deres post-metal segmenter har også den rigtige vægt og tunghed".Devilution skriver "De tog røven på mig med okkult stemning, progget bevægefrihed, blacket bidskhed og poetisk vovemod. Her er potentiale til noget virkelig.
For the first time in their career, the East Anglian post-black metal trio has used the colour red on the cover artwork of their seventh full-length "Monuments to Absence". FEN describe the album as an expression of anger, hopelessness and despair - anger at the desperate futility of a human species hell-bent on self-destruction. This is reflected in the decidedly harsh and black sound of "Monuments to Absence", which is undoubtedly FEN's most extreme recording to date, even though there are still moments of atmospheric glory, spatial clean sections, heaving doom, and full-blown riffs, which augment the furious expression of rage. FEN took their name from the Fens of East Anglia when the trio formed in 2006. These desolate and bleak landscapes have left a deep mark in the post-black metal sound, which the band pioneered in the UK when the English scene revitalised in the wake of forerunners FOREFATHER with bands such as FEN, WINTERFYLLETH, and WODENSTHRONE coming to the fore. When FEN released their debut full-length "The Malediction Fields" (2009), the band made good on the huge promise of their previous EP "Ancient Sorrow" (2007) by delivering a first album that already combined the black metal tradition elegantly with a dedicated atmospheric twist and gentle experimentation beyond the perceived narrow confines of their genre. With each following full-length, from "Epoch" (2011), via "Dustwalker" (2012), "Carrion Skies" (2014), "Winter" (2017) to "The Dead Light" (2019), FEN have expanded both their musical range and following, while also perfecting their recognisable and unmistakable sound. "Monuments to Absence" marks FEN's welcome return to a dark and fierce sound.https://www.facebook.com/fenof...https://open.spotify.com/artis...Lysbaerer:"Skyerne græder, som jeg har gjort.."
En sær blanding af depression, mørke, grandiositet og kosmisk kaos udgør LYSBAERERs univers. Værket "I: Som et lys i natten, må vi alle finde frelse.." er første del i en trilogi om at rejse mellem livet og døden. Værket besøger tematikker som frygt, mistillid og afsked; alt sammen blandet sammen i massive vægge af lyd. Musikken er lavet med tanken at bearbejde følelser og det at kæmpe kampe, både indre, såvel som ydre, hvilket er udtrykt i tekst, og så vidt muligt ud af musikken lige så.
LYSBAERER er en duo bestående af Jamie de la Sencerie og Thomas Mascagni. Bandet blev dannet med et ønske om at have kreativ frihed til at skrive den musik som inspirerer os. LYSBAERER er beskrevet som post-blackmetal da ønsket for bandets lyd er at have den voldsomme kant som blackmetal har, men samtidig have et ønske om at skubbe det andre steder hen end blot den klassiske blackmetal lyd. LYSBAERER er inspireret af bands som Wiegedod, Wolves In The Throne Room, Groza, Panopticon, Ellende og White Ward.
"I: Som et lys i natten, må vi alle finde frelse.." er blevet mixet og masteret af Christoffer Hildebrandt og cover-grafikken er lavet af Simon Kofoed. Jamie spiller guitar og bas, Thomas spiller guitar, skriver trommer og laver vokal på ovenstående værk.
LYSBAERER arbejder ud fra en do-it-yourself tankegang, med hjælp fra mennesker med tætte relationer til bandet. Da grundstenene for bandet er en duo, er der fundet en live besætning som vil hjælpe med at bringe musikken til livs.https://www.facebook.com/lysba...https://www.instagram.com/lysb... + Heksproces:Heksproces er et nyt, ambitiøst navn på den danske metalscene. I november udkom debut-EP'en 'Ligblomst' masteret af Simon Sonne fra ORM, og i december blev de kåret til "Årets Nye Danske Navn" af Devilution. Siden dannelsen i København i starten af 2022 har de med afsæt i postmetallen udforsket lyden af undergang fra en fjern sump ved den menneskelige civilisations grænse. Lyden er tung og aggressiv, men rummer også følsomme og melodiske elementer i de ofte lange, organiske kompositioner.Selvom Heksproces er nyt, blev bandets rødder lagt helt tilbage i 2011 i en lille fugtig kælder under en bornholmsk folkeskole. Her mødtes en flok teenagedrenge, der sammen udviklede en livslang glæde for knusende guitarriffs og skæve taktarter. Et årti og mange timer i øvelokalet senere er kærligheden til metallen ikke blevet mindre, og nu er de fire heksedoktorer klar til at kaste mørke besværgelser over den københavnske undergrund.Heavymetal.dk skriver: "De rammer melankolien i deres black-metal momenter utroligt godt, og deres post-metal segmenter har også den rigtige vægt og tunghed".Devilution skriver "De tog røven på mig med okkult stemning, progget bevægefrihed, blacket bidskhed og poetisk vovemod. Her er potentiale til noget virkelig.
Entré: 130 kr