Campus Djursland

Ydesvej 4B, Grenaa

Måndag 13 januari 2025, kl. 18-20.

Arrangör: Business Djursland



Verkstad

Workshopforløb i sociale medier

Få flere kunder med sociale medier: Tiltræk turister og lokale på Djursland.For virksomheder i service- og detailbranchen 3 mandage i januar kl. 18-20. Se praktisk info længere nede.

Har du også lagt mærke til at årshjulet inden for butikshandel har ændret sig indenfor de seneste få år? Hvor der tidligere var en tydelig høj- og lavsæson ses det nu i mange områder, at lokale og turister har ændret handlemønster. Derfor har vi sammensat 3 korte workshops, så du kan kickstarte 2025 med fokus på at bruge sociale medier til at få endnu flere kunder i din forretning. Det stiller højere krav til din virksomheds indsats på de sociale medier: Hvordan sikrer du, at kunderne kommer igen og igen i netop din butik?Hvordan når du ud til turisterne med dit budskab, når kunderne ikke i forvejen er følgere på dine sociale medier?Hvordan når du ud til tilflyttere og turister?Alt dette kan gøres ved hjælp af sociale medier - Men du skal sørge for: At være konsekvent, sætte mål og have overblik, så kunderne ved, hvor de kan finde dig.At skabe indhold, der engagerer og knytter kunderne tættere til din virksomhed.At række ud til de rigtige via lokal annoncering.Der vil være konkrete øvelser undervejs og hjemmeopgaver fra gang til gang, hvor du arbejder med din egen virksomhed, så kurset ikke ender som en bunke papirer i skrivebordsskuffen. Forløbets tre temaer over tre aftener i januar:1. Indholdsstrategi og planlægning (13. januar kl. 18-20)Planlægning og vedholdenhed er nøglen til succes på de sociale medier. I dette modul lærer du:- At holde dig opdateret på trends og de indholdstyper, der virker lige nu og i morgen.- At finde nogle faste temaer til din virksomhed, som hjælper dig med at finde på indhold igen og igen.2. Indhold - billeder, tekst og video (21. januar kl. 18-20)Lækkert indhold er godt. Engagerende indhold er bedre. Lækkert og engagerende indhold vinder. I dette modul lærer du: - At prioritere mellem tekst, billede og video- Den gode video: Video er afskrækkende for mange, men er også et af dine mest effektfulde redskaber. Vi fjerner unødvendig hokus-pokus og lærer at lave videoer, som du selv elsker.3. Lokal annoncering (27. januar kl. 18-20)Mange ser annoncering på sociale medier som en stor kampplads, hvor man spiller med musklerne og de store tal. Lad os tage det ned på jorden, og se på, hvordan vi kan nå besøgende og lokale, som endnu ikke er følgere. Du lærer:- Hvornår det kan betale sig at annoncere- At sætte en lokal annonce op i Meta (Facebook, Instagram etc.) uden at bruge "boost"-knappen.- Hvordan det bedst giver mening at annoncere lokalt, så du ikke ender i en budkrig med en konkurrent, og gør det unødvendigt dyrt for sig selv. Praktisk informationNiveau: For begyndere der har kendskab til sociale medier og allerede har en profil på Facebook eller Instagram.Målgruppe: Alle Djurslands virksomheder indenfor service- og detailbranchen. (Er du i tvivl om du er inden for målgruppen? Så tag endelig fat i os på mail: kristine.bjerre@businessdjursland.dk)Pris: 950 kr. for medlemmer af Business Djursland eller dig der er medlem af en af Djurslands handelsstandsforeninger. 1900 kr. for ikke-medlemmer.- Prisen er for alle tre workshops og er inklusiv en sandwich og vand/sodavandSted: Campus Djursland, Ydesvej 4B, 8500 GrenaaTidspunkter: 3 mandage i januar: 13. + 20. + 27. januar, kl. 18-20.00Tilmelding: https://businessdjursland.dk/arrangementer/Medbring: En computer (alternativt en tablet eller mobil). D. 21. januar er det vigtigt at medbringe mobil med kamera eller kamera. Om underviseren Anna Aulin-Christoffersen har siden med siden 2017 hjulpet virksomheder med strategi, indhold og annoncering på de sociale medier, med særligt fokus på virksomheder på Djursland og har specialiseret sig i videoproduktion till sociale medier. Hun er bosat på Djursland siden 2008, og har haft tilknytning til lokalområdet siden barndommen.

Entré: 1187.5 - 2375

Köp/beställa biljetter