KOMPONISTAFTEN med Josefine Opsahl AKOKA KVARTETTEN Toke Hansenius, violin Lasse Loft Jensen, klaver Max Becker, klarinet Lavinia Scarpelli, cello.
Josefine Opsahl - Leiturgia for klarinet og klaver (2023)
Prelude - Tetra animation Nomos - Stele The Free Individual Nomos - Pas de deux The hunt for kinship equality and freedom The Pact The Sublime Deed Nomos - Your freedom is destroying mine Stele - Symbiosis Postlude - Tetra inanimation
Josefine Opsahl - Maniai for klarinet, violin, cello og klaver (2024)
Pause
Olivier Messiaen - Quatuor pour la fin du temps (Kvartet til Tidens (1908-1992) Ende) (1941) Liturgie de cristal (Krystalliturgi) Vocalise, pour l'Ange qui annonce la fin du Temps (Vokalise, til Englen, der bebuder tidens ende) Abîme des oiseaux (Fuglenes afgrund) Intermède (Intermezzo) Louange à l'Éternité de Jésus (Lovprisning af Jesu evighed) Danse de la fureur, pour les sept trompettes (Raseriets dans, for de syv trompeter) Fouillis d'arcs-en-ciel, pour l'Ange qui annonce la fin du Temps (Regnbuekaos, til Englen, der bebuder tidens ende) Louange à l'Immortalité de Jésus (Lovprisning af Jesu udødelighed)
Toke Hansenius er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Det Jyske Musikkonservatorium, Det Litauiske Musikakademi og senest Edsberg i Stockholm hos Frederik Øland, Nikolaj Szeps-Znaider, Per Enoksson, Peter Spissky og Mo Yi. Som medlem af Baltic Sea Philharmonic har han spillet i nogle af Europas førende koncerthuse. Han spiller på en violin bygget af Nicolas Gilles, baseret på "violon du diable", 1734 af Giuseppe Guarneri Del Gesù.
Lasse Loft Jensen er dansk, bosat i Stockholm, og freelancer i begge lande. Han fik 2022 sin bachelor fra Det Jyske Musikkonservatorium hos Søren Rastogi og har fortsat på Edsberg hos Mats Widlund og Mats Zetterqvist. Han har brede interesser med særligt fokus på det 20. århundrede.
Max Becker er født i Californien og studerede på Conservatorio della Svizzera Italiana i Lugano hos Luca Medici, François Benda og Jordi Pons. Derpå kom han på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm hos Andreas Sundén. Han har spillet i 2015 Verbier Festival Juniororkester og i Ensemble 900presente i Lugano. Fornylig er han blevet inviteret til at spille med Sveriges Radiosymfoniorkester og på Kungliga Operan i Stockholm. Han spiller på klarinetter af Schwenk & Seggelke.
Lavinia Scarpelli begyndte at spille kammermusik som 10-årig på Fiesole Musikskole, hvor hun gik hos Marianne Chen. Derefter kom hun på Royal Academy of Music i London hos Josephine Knight, på Kungliga Musikhögskolan hos Jakob Koranyi og på Edsberg hos Mats Zetterqvist. Hun har vundet førstepriser i adskillige konkurrencer, og hun fortsætter sin uddannelse som medlem af Orkesterakademiet i Stockholm.
Toke Hansenius er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Det Jyske Musikkonservatorium, Det Litauiske Musikakademi og senest Edsberg i Stockholm hos Frederik Øland, Nikolaj Szeps-Znaider, Per Enoksson, Peter Spissky og Mo Yi. Som medlem af Baltic Sea Philharmonic har han spillet i nogle af Europas førende koncerthuse. Han spiller på en violin bygget af Nicolas Gilles, baseret på "violon du diable", 1734 af Giuseppe Guarneri Del Gesù.
Lasse Loft Jensen er dansk, bosat i Stockholm, og freelancer i begge lande. Han fik 2022 sin bachelor fra Det Jyske Musikkonservatorium hos Søren Rastogi og har fortsat på Edsberg hos Mats Widlund og Mats Zetterqvist. Han har brede interesser med særligt fokus på det 20. århundrede.
Max Becker er født i Californien og studerede på Conservatorio della Svizzera Italiana i Lugano hos Luca Medici, François Benda og Jordi Pons. Derpå kom han på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm hos Andreas Sundén. Han har spillet i 2015 Verbier Festival Juniororkester og i Ensemble 900presente i Lugano. Fornylig er han blevet inviteret til at spille med Sveriges Radiosymfoniorkester og på Kungliga Operan i Stockholm. Han spiller på klarinetter af Schwenk & Seggelke.
Lavinia Scarpelli begyndte at spille kammermusik som 10-årig på Fiesole Musikskole, hvor hun gik hos Marianne Chen. Derefter kom hun på Royal Academy of Music i London hos Josephine Knight, på Kungliga Musikhögskolan hos Jakob Koranyi og på Edsberg hos Mats Zetterqvist. Hun har vundet førstepriser i adskillige konkurrencer, og hun fortsætter sin uddannelse som medlem af Orkesterakademiet i Stockholm.
Read more on the website
Josefine Opsahl - Leiturgia for klarinet og klaver (2023)
Prelude - Tetra animation Nomos - Stele The Free Individual Nomos - Pas de deux The hunt for kinship equality and freedom The Pact The Sublime Deed Nomos - Your freedom is destroying mine Stele - Symbiosis Postlude - Tetra inanimation
Josefine Opsahl - Maniai for klarinet, violin, cello og klaver (2024)
Pause
Olivier Messiaen - Quatuor pour la fin du temps (Kvartet til Tidens (1908-1992) Ende) (1941) Liturgie de cristal (Krystalliturgi) Vocalise, pour l'Ange qui annonce la fin du Temps (Vokalise, til Englen, der bebuder tidens ende) Abîme des oiseaux (Fuglenes afgrund) Intermède (Intermezzo) Louange à l'Éternité de Jésus (Lovprisning af Jesu evighed) Danse de la fureur, pour les sept trompettes (Raseriets dans, for de syv trompeter) Fouillis d'arcs-en-ciel, pour l'Ange qui annonce la fin du Temps (Regnbuekaos, til Englen, der bebuder tidens ende) Louange à l'Immortalité de Jésus (Lovprisning af Jesu udødelighed)
Toke Hansenius er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Det Jyske Musikkonservatorium, Det Litauiske Musikakademi og senest Edsberg i Stockholm hos Frederik Øland, Nikolaj Szeps-Znaider, Per Enoksson, Peter Spissky og Mo Yi. Som medlem af Baltic Sea Philharmonic har han spillet i nogle af Europas førende koncerthuse. Han spiller på en violin bygget af Nicolas Gilles, baseret på "violon du diable", 1734 af Giuseppe Guarneri Del Gesù.
Lasse Loft Jensen er dansk, bosat i Stockholm, og freelancer i begge lande. Han fik 2022 sin bachelor fra Det Jyske Musikkonservatorium hos Søren Rastogi og har fortsat på Edsberg hos Mats Widlund og Mats Zetterqvist. Han har brede interesser med særligt fokus på det 20. århundrede.
Max Becker er født i Californien og studerede på Conservatorio della Svizzera Italiana i Lugano hos Luca Medici, François Benda og Jordi Pons. Derpå kom han på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm hos Andreas Sundén. Han har spillet i 2015 Verbier Festival Juniororkester og i Ensemble 900presente i Lugano. Fornylig er han blevet inviteret til at spille med Sveriges Radiosymfoniorkester og på Kungliga Operan i Stockholm. Han spiller på klarinetter af Schwenk & Seggelke.
Lavinia Scarpelli begyndte at spille kammermusik som 10-årig på Fiesole Musikskole, hvor hun gik hos Marianne Chen. Derefter kom hun på Royal Academy of Music i London hos Josephine Knight, på Kungliga Musikhögskolan hos Jakob Koranyi og på Edsberg hos Mats Zetterqvist. Hun har vundet førstepriser i adskillige konkurrencer, og hun fortsætter sin uddannelse som medlem af Orkesterakademiet i Stockholm.
Toke Hansenius er uddannet fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Det Jyske Musikkonservatorium, Det Litauiske Musikakademi og senest Edsberg i Stockholm hos Frederik Øland, Nikolaj Szeps-Znaider, Per Enoksson, Peter Spissky og Mo Yi. Som medlem af Baltic Sea Philharmonic har han spillet i nogle af Europas førende koncerthuse. Han spiller på en violin bygget af Nicolas Gilles, baseret på "violon du diable", 1734 af Giuseppe Guarneri Del Gesù.
Lasse Loft Jensen er dansk, bosat i Stockholm, og freelancer i begge lande. Han fik 2022 sin bachelor fra Det Jyske Musikkonservatorium hos Søren Rastogi og har fortsat på Edsberg hos Mats Widlund og Mats Zetterqvist. Han har brede interesser med særligt fokus på det 20. århundrede.
Max Becker er født i Californien og studerede på Conservatorio della Svizzera Italiana i Lugano hos Luca Medici, François Benda og Jordi Pons. Derpå kom han på Kungliga Musikhögskolan i Stockholm hos Andreas Sundén. Han har spillet i 2015 Verbier Festival Juniororkester og i Ensemble 900presente i Lugano. Fornylig er han blevet inviteret til at spille med Sveriges Radiosymfoniorkester og på Kungliga Operan i Stockholm. Han spiller på klarinetter af Schwenk & Seggelke.
Lavinia Scarpelli begyndte at spille kammermusik som 10-årig på Fiesole Musikskole, hvor hun gik hos Marianne Chen. Derefter kom hun på Royal Academy of Music i London hos Josephine Knight, på Kungliga Musikhögskolan hos Jakob Koranyi og på Edsberg hos Mats Zetterqvist. Hun har vundet førstepriser i adskillige konkurrencer, og hun fortsætter sin uddannelse som medlem af Orkesterakademiet i Stockholm.
Entrance fee: 180 DKK Børn og unge under 25 år gratis adgang