Skal du på ferie i et tysksproget land, eller vil du bare forbedre dine tyskkundskaber? Så er dette kursus lige noget for dig. Niveauet vil være fra A2-B1. Vi vil fokusere på og lære at føre en samtale på tysk.
Ved hjælp af rollespil vil du lære at bestille mad og drikke i en restaurant/café eller købe ind i en forretning.
Vi vil også gennemgå, hvordan man spørger om vej eller hjælp mm.
Påregn ca. 50 kr. til kopier.
UNDERVISER:
Jeg hedder Sylvia Knudsen, er født i München og dansk gift. Jeg begyndte som underviser i 2004
Fokuspunkter i min tyskundervisning:
I tyskundervisningen lægger jeg vægt på at videregive eleverne min glæde for tysk sprog og kultur ved aktive oplevelser og fordybelse i projekter, hvor sproget anvendes, og hvor der opbygges forståelse af sprogets systematiske opbygning. Oplevelser og forståelse skabes bl.a. ved at bruge undervisningsmateriale, der er aktuelt og tager udgangspunkt i elevernes hverdag. Udfordringer og nytænkning er vigtige elementer for mig. Derved trives jeg i udviklings- og teamsparring af nytænkning i forhold til faget tysk.
Jeg trives ikke med stilstand og dage, der ligner hinanden for meget. Jeg er god til at improvisere og har altid brugt improvisation som pædagogisk redskab kombineret med Cooperative Learning. Jeg er lidt af en ildsjæl, der gerne står for opstart af nye projekter, og er god til at lægge en klar kurs, som er forståelig for alle involverede parter.
Som person er jeg god til hurtigt at danne mig et overblik. Jeg er autentisk, positiv, engageret, initiativrig og tålmodig og tager gerne initiativ til nye tiltag. Min erfaring er, at individuelle ansvar og målsætninger i et positivt teamwork er en stærk motivationsfaktor og giver den enkelte elev en positiv oplevelse
Hold: 3251616.
Read more on the website
Ved hjælp af rollespil vil du lære at bestille mad og drikke i en restaurant/café eller købe ind i en forretning.
Vi vil også gennemgå, hvordan man spørger om vej eller hjælp mm.
Påregn ca. 50 kr. til kopier.
UNDERVISER:
Jeg hedder Sylvia Knudsen, er født i München og dansk gift. Jeg begyndte som underviser i 2004
Fokuspunkter i min tyskundervisning:
I tyskundervisningen lægger jeg vægt på at videregive eleverne min glæde for tysk sprog og kultur ved aktive oplevelser og fordybelse i projekter, hvor sproget anvendes, og hvor der opbygges forståelse af sprogets systematiske opbygning. Oplevelser og forståelse skabes bl.a. ved at bruge undervisningsmateriale, der er aktuelt og tager udgangspunkt i elevernes hverdag. Udfordringer og nytænkning er vigtige elementer for mig. Derved trives jeg i udviklings- og teamsparring af nytænkning i forhold til faget tysk.
Jeg trives ikke med stilstand og dage, der ligner hinanden for meget. Jeg er god til at improvisere og har altid brugt improvisation som pædagogisk redskab kombineret med Cooperative Learning. Jeg er lidt af en ildsjæl, der gerne står for opstart af nye projekter, og er god til at lægge en klar kurs, som er forståelig for alle involverede parter.
Som person er jeg god til hurtigt at danne mig et overblik. Jeg er autentisk, positiv, engageret, initiativrig og tålmodig og tager gerne initiativ til nye tiltag. Min erfaring er, at individuelle ansvar og målsætninger i et positivt teamwork er en stærk motivationsfaktor og giver den enkelte elev en positiv oplevelse
Hold: 3251616.