Musik kan ikke "oversætte" kirkekunst, men den kan korrespondere med den, så der opstår nye sammenhænge. Ida Franck og Jane Laut har valgt musikken, efter at de havde studeret Klosterkirkens helt særlige udsmykning skabt af Mogens Møller og Dorte Dahlin.
Musikalsk dialog med kirkekunst.
Ida Franck, cello.
Jane Laut, orgel.
Musik kan ikke "oversætte" kirkekunst, men den kan korrespondere med den, så der opstår nye sammenhænge. Ida Franck og Jane Laut har valgt musikken, efter at de havde studeret Klosterkirkens helt særlige udsmykning skabt af Mogens Møller og Dorte Dahlin. På den måde ønsker de at skabe en musikalsk dialog med kirkekunsten. De musikalske valg bevæger sig stilistisk fra middelalderens gregorianske toner til krasse avantgarde udtryk over lyriske og romantiske klange.
Ida Franck spillede i Aarhus Symfoni Orkester i 20 år, før hun fulgte kærligheden og flyttede til Fyn. Jane Laut er organist og arbejder med at lade orgelmusik indgå i forskelligartede og uprøvede sammenhænge, gerne i tværfagligt samarbejde.
Musikalsk dialog med kirkekunst.
Ida Franck, cello.
Jane Laut, orgel.
Musik kan ikke "oversætte" kirkekunst, men den kan korrespondere med den, så der opstår nye sammenhænge. Ida Franck og Jane Laut har valgt musikken, efter at de havde studeret Klosterkirkens helt særlige udsmykning skabt af Mogens Møller og Dorte Dahlin. På den måde ønsker de at skabe en musikalsk dialog med kirkekunsten. De musikalske valg bevæger sig stilistisk fra middelalderens gregorianske toner til krasse avantgarde udtryk over lyriske og romantiske klange.
Ida Franck spillede i Aarhus Symfoni Orkester i 20 år, før hun fulgte kærligheden og flyttede til Fyn. Jane Laut er organist og arbejder med at lade orgelmusik indgå i forskelligartede og uprøvede sammenhænge, gerne i tværfagligt samarbejde.
Free admission