Spring til indhold

Creative Circle præsenterer: "The Howard Gossage Show 2.0"

Diverse: Foredrag

The Howard Gossage Show 2.0. What he can teach you about advertising, celebrity and fame. With Steve Harrison. I november sidste år fik en lille flok af danske kreative en oplevelse de sent glemmer, da Steve Harrison.

Introducere Howard Gossages geniale arbejde. Gossage er beskrevet som reklamebranchens glemte
geni. Men i de senere år har mange opdaget og ladet sig inspirere af det banebrydende arbejde, han gik
og lavede i 50'er og 60'erne. Han var den første der for alvor fusionerede PR og reklame, på en måde der
den i dag, stadig vil blæse de fleste bagover. Derfor kan det nu opleves på den store scene i Grand
Teatret.

Mange af Gossages reklamer har været gemt væk i et arkiv som har været opbevaret i det navnkundige
reklamebureau Goodby/Silversteins lokaler. Steve Harrison har gennemgået hele arkivet og fundet det
ene brilliante eksempel efter det andet og det er resulteret i bogen "The Howard Gossage Show" som
udkom tidligere i år.

Gå ikke glip af dette foredrag. Vi lover, at du vil gå hjem fyldt med inspiration og føle dig helt nyforelsket i
reklamen som disciplin.

Det siger danske kreative om foredraget i november 2023:

Lasse Hinze, Kreative Direktør, WDP: "Masser af hvorfor-fanden-tænkte-jeg-ikke-på-det! Inspirerende tur tilbage til
dengang, reklamen var forud for sin tid. Steve Harrison sender dig hjem igen med en forfriskende tro på, at der stadig
kan laves meningsfuld og sjov kommunikation."

David Asmussen, Kreativ Direktør, Marketsquare: "Et af de foredrag du ikke vil gå glip af. Steve Harrisons' The Howard
Gossage show er et super underholdende og interessant foredrag for enhver reklamenørd. Han er en karakter der har
været ligeså vigtig som Leo Burnett, Rosser Reeves og David Ogilvy for branchen. Men samtidig en del mere
underholdende."

Philip Gath, Associate Creative, Publicis: "Jeg er mindblown. Jeg tror, vi alle kunne have brug for at lære om eller blive
mindet om Howard Gossage og hans genialitet, som Steve mesterligt fortæller om."

Dennis Frandsen, Creative, PONG: Fed taler i Steve Harrison, som formåede både selv at fremstå underholdende og
passioneret, men uden at stjæle rampelyset fra Gossards geniale indspark til reklameverden!

Det siger internationale kreative om Gossage:
Jeff Goodby: The best of Gossage is the best of advertising.

Dan Wieden: "When I read what Gossage was doing, I felt Kennedy and I had found a kindred spirit. He was kicking
over the apple cart and doing everything with a searing honesty. Yet he was doing it all fifty damn years ago!"

Alex Bogusky: "His ads were different from anything I'd seen in that they lived at a level just above advertising. As
Crispin Porter's work moved online we used to sit around and wonder, 'What would Gossage do?'"

Detaljer:
Grand Teatret
Tors 29. aug, 08:30-10:00
Billetpris 100 kr. (Gratis for studerende).