Frederiksbergs tidlige udvikling var præget af en omfattende industrialisering, hvor mindre virksomheder i København så deres snit til at udvide og bygge egentlige fabrikker på Frederiksberg.
Frederiksbergs tidlige udvikling var præget af en omfattende industrialisering, hvor mindre virksomheder i København så deres snit til at udvide og bygge egentlige fabrikker på Frederiksberg. Det gav en blandet by, der var præget af store industriarbejdspladser såsom Carl Lunds Fabrikker og Rubens Klædefabrik midt inde i boligområder. Kom med stadsarkivar Caspar Christiansen på en tur gennem Frederiksbergs industrihistorie. På turen ser vi nærmere på industrialiseringen af Frederiksberg i 1800-tallet, hvad det betød for byen, og hvordan vi stadig kan se sporerne efter fabrikkerne i bybilledet.
Vi starter på hjørnet af Gl. Kongevej og Schønbergsgade. Turen forventes at tage 1½-2 timer, og vi slutter på Falkoner Allé.
Vi starter på hjørnet af Gl. Kongevej og Schønbergsgade. Turen forventes at tage 1½-2 timer, og vi slutter på Falkoner Allé.
Frederiksbergs tidlige udvikling var præget af en omfattende industrialisering, hvor mindre virksomheder i København så deres snit til at udvide og bygge egentlige fabrikker på Frederiksberg. Det gav en blandet by, der var præget af store industriarbejdspladser såsom Carl Lunds Fabrikker og Rubens Klædefabrik midt inde i boligområder. Kom med stadsarkivar Caspar Christiansen på en tur gennem Frederiksbergs industrihistorie. På turen ser vi nærmere på industrialiseringen af Frederiksberg i 1800-tallet, hvad det betød for byen, og hvordan vi stadig kan se sporerne efter fabrikkerne i bybilledet.
Vi starter på hjørnet af Gl. Kongevej og Schønbergsgade. Turen forventes at tage 1½-2 timer, og vi slutter på Falkoner Allé.
Vi starter på hjørnet af Gl. Kongevej og Schønbergsgade. Turen forventes at tage 1½-2 timer, og vi slutter på Falkoner Allé.