Stabat Mater flyder som mahognigylden honning fra den spinkle, lyshårede mezzosopran Kristina Wahlin, der åbner påskekoncertens besynderlige program. Valget er faldet på Vivaldis komposition til den middelalderlige, latinske tekst om Marias sorg ved korsets fod - et strygertungt og kammertørt værk, der blev spillet upåklageligt og tidshengivent af det lille orkester på kirkegulvet.
Kun afbrudt af Alexander Zapolskis alt for ambitiøse og derfor også kedsommelige violinsoloer i Beethovens to romancer fortsatte Københavns Festival Orkester under ledelse af den unge dirigent Søren Johannesen det livlige pluk af arier og a capella. Koret kastede sig ufortrødent ud i både Bruckner og Mozart, men må nøjes med at få ros for initiativ og ikke opførelse. Alterne var for råbende, tenorerne ganske uhørlige og kvinderne for modige i forhold til, hvad stemmetøj kunne magte.
Men så kom Agnes! Agnes Wolskas usandsynligt dramatiske og faste sopran fremførte Mozarts Agnus Dei fra Kroningsmessen på en måde, der fik publikum til at ønske sig ud af kirkens mørke og ind på de store scener, hvor Verdi opføres. En flig af Wolskas fuldt udfoldede talent kom frem i Rossinis Inflammatus, der afslutningsvist gjorde en upoleret påskeoplevelse helt guddommelig!