Pris: Fri entré
Hjemmeside: Se hjemmeside
Galleri Krebsen,
Studiestræde 17A, København K
Nulle Øigaards billedtæpper fortryller med måneskin, sydlige landskaber, engle, dansere m.m. De får selskab af Laura Drasbæks stentøjsfade og -vaser samt Georg Metz' spillevende miniature-scenografier, der fortæller historier om livet på de skrå brædder..
Nulle Øigaards tekstilværker er egentlig malerier med stof, og hendes stofpalette er mere end righoldig. På udstillingen vises både større og mindre billedtæpper med motiver fra Sydeuropa, Bali og Bagsværd, tuschskitser fra hendes tid på Mallorca og enkelte eksempler på hendes dansere og musiker-tekstilskulpturer.
Nulle Øigaard siger om sin motivverden: "Det er motiver fra Middelhavets kyster og landskaber, som hele mit liv har været min store inspirationskilde. Rejser har været en selvfølgelig betingelse, og det kommer der altid billeder ud af. Arbejdet går i gang, uopsætteligt, på en stemning, et syn, et minde, en oplevelse eller noget, som jeg mærker som et metafysisk initiativ".
Georg Metz beskriver et af sine scenebilleder således:
Carl Nielsen: Maskarade. (Libretto bygget på Ludvig Holbergs komedie). I sidste akt samles trådene i historien om generationskløft og misantropi. Alle medvirkende samt de mange maskerade-gæster mødes i maskeradehallen. med gallerier på begge sider med gæster, der ser på i fest og glæde, når det nu også er deres arbejde.
På forscenen stirrer hanen, lige før hanedansen skal begynde, på døden i modsat side bekymret over sit kommende nummer, da hanedragten er livsfarlig varm. I kravet til kunsten kan det ikke være anderledes.
Laura Drasbæk arbejder altid i stentøj og bruger de forglødede emner som bund for de billeder glasuren maler på hendes fade, vaser og masker. Hun bruger for det meste organiske former, ligesom glasuren ofte forekommer naturligt opstået trods den er meget styret.
Laura er uddannet skuespiller og har medvirket i et utal af film, teater og tv.
Siden 2018 har hun sideløbende med skuespilkarrieren arbejdet med keramikken, som efterhånden fylder det meste af hendes tid og interesse. I samme periode har hun fået undervisning mange forskellige steder, bl.a i portrætmodellering, i drejning (bl.a hos Tortus, Åge Wurtz og Toseibo, for at lære om japansk keramikkunst) og været på flere glasurkurser. Siden 2021 har hun haft Drasbæk ceramics og åbnede butik på Jagtvej i 2023.
arbejder altid i stentøj og bruger de forglødede emner som bund for de billeder glasuren maler på hendes fade, vaser og masker. Hun bruger for det meste organiske former, ligesom glasuren ofte forekommer naturligt opstået trods den er meget styret.
Laura er uddannet skuespiller og har medvirket i et utal af film, teater og tv.
Siden 2018 har hun sideløbende med skuespilkarrieren arbejdet med keramikken, som efterhånden fylder det meste af hendes tid og interesse. I samme periode har hun fået undervisning mange forskellige steder, bl.a i portrætmodellering, i drejning (bl.a hos Tortus, Åge Wurtz og Toseibo, for at lære om japansk keramikkunst) og været på flere glasurkurser. Siden 2021 har hun haft Drasbæk ceramics og åbnede butik på Jagtvej i 2023
Vis kort
Nulle Øigaards tekstilværker er egentlig malerier med stof, og hendes stofpalette er mere end righoldig. På udstillingen vises både større og mindre billedtæpper med motiver fra Sydeuropa, Bali og Bagsværd, tuschskitser fra hendes tid på Mallorca og enkelte eksempler på hendes dansere og musiker-tekstilskulpturer.
Nulle Øigaard siger om sin motivverden: "Det er motiver fra Middelhavets kyster og landskaber, som hele mit liv har været min store inspirationskilde. Rejser har været en selvfølgelig betingelse, og det kommer der altid billeder ud af. Arbejdet går i gang, uopsætteligt, på en stemning, et syn, et minde, en oplevelse eller noget, som jeg mærker som et metafysisk initiativ".
Georg Metz beskriver et af sine scenebilleder således:
Carl Nielsen: Maskarade. (Libretto bygget på Ludvig Holbergs komedie). I sidste akt samles trådene i historien om generationskløft og misantropi. Alle medvirkende samt de mange maskerade-gæster mødes i maskeradehallen. med gallerier på begge sider med gæster, der ser på i fest og glæde, når det nu også er deres arbejde.
På forscenen stirrer hanen, lige før hanedansen skal begynde, på døden i modsat side bekymret over sit kommende nummer, da hanedragten er livsfarlig varm. I kravet til kunsten kan det ikke være anderledes.
Laura Drasbæk arbejder altid i stentøj og bruger de forglødede emner som bund for de billeder glasuren maler på hendes fade, vaser og masker. Hun bruger for det meste organiske former, ligesom glasuren ofte forekommer naturligt opstået trods den er meget styret.
Laura er uddannet skuespiller og har medvirket i et utal af film, teater og tv.
Siden 2018 har hun sideløbende med skuespilkarrieren arbejdet med keramikken, som efterhånden fylder det meste af hendes tid og interesse. I samme periode har hun fået undervisning mange forskellige steder, bl.a i portrætmodellering, i drejning (bl.a hos Tortus, Åge Wurtz og Toseibo, for at lære om japansk keramikkunst) og været på flere glasurkurser. Siden 2021 har hun haft Drasbæk ceramics og åbnede butik på Jagtvej i 2023.
arbejder altid i stentøj og bruger de forglødede emner som bund for de billeder glasuren maler på hendes fade, vaser og masker. Hun bruger for det meste organiske former, ligesom glasuren ofte forekommer naturligt opstået trods den er meget styret.
Laura er uddannet skuespiller og har medvirket i et utal af film, teater og tv.
Siden 2018 har hun sideløbende med skuespilkarrieren arbejdet med keramikken, som efterhånden fylder det meste af hendes tid og interesse. I samme periode har hun fået undervisning mange forskellige steder, bl.a i portrætmodellering, i drejning (bl.a hos Tortus, Åge Wurtz og Toseibo, for at lære om japansk keramikkunst) og været på flere glasurkurser. Siden 2021 har hun haft Drasbæk ceramics og åbnede butik på Jagtvej i 2023