Specialkalendere og dataudtræk
KultuNaut tilbyder en række prisbillige løsninger til lokale websites og kulturformidlere.
Brug af data fra KultuNaut
Data fra KultuNaut kan let integreres på eksterne websider. Oplysningerne fra Kultunauts database filtreres og udvælges til den enkelte hjemmeside, så kalenderen bliver tilpasset den relevante målgruppe.
KultuNaut står for indsamling og validering af arrangementerne, og oplysningerne opdateres automatisk på hjemmesiden. KultuNauts kalendermoduler sikrer at kalenderen automatisk holdes opdateret med relevante, nye oplysninger hver dag. Arbejdet med løbende at opdatere og kontrollere oplysninger samt support til brugere og arrangører, ligger primært hos KultuNaut, samt en række superbrugere rundt omkring i landet.
Layout
Layoutet kan komme fra et af vores standardmoduler, men man er som partner også velkommen til at designe det selv eller få et web- eller designbureau til det. Længere nede på siden, har vi samlet nogle eksempler på specialkalendere som man kan blive inspireret af.
Teknisk løsning
Integrationen kan foregå på mange måder.
De fleste vælger en scrapet løsning, hvor KultuNaut via en tom side kopierer CSS og menuer fra den hjemmeside, kalenderen skal integreres på. På den måde lægges farver, fonte, ikoner samt menustruktur og eventuelle bannere mv. automatisk ind over det kalendermodul, der er sat op. KultuNaut sørger for automatisk synkronisering og hvis siden en dag f.eks. skifter farvekoder eller får tilføjet et menupunkt i headeren, slår det automatisk igennem på kalendersiden.
Det er også muligt at benytte javascript til at sætte kalenderen ind på siden, eller der kan oprettes forbindelse via xml eller json. Desuden kan dataen trækkes ud til trykte kalendere via InDesign, Word, Excel eller pdf samt integreres på infoskærme og apps.
Fordele
KultuNaut har over 20 års erfaring i at udvikle og opsætte kulturkalendere. Indsamling og vedligeholdelse af en kulturkalender er ofte langt fra så simpelt som mange tror. KultuNaut har gennem alle årene demonstreret en utrolig stabil service i kraft af en masse rutiner, der er opbygget til at overvåge drift og database 24/7 incl. weekend og ferier.
Arrangørernes indtastninger er ofte af meget svingende kvalitet, og data kommer fra mange kilder. Det koster mange penge og ressourcer for KultuNaut at sikre at indberetningerne har en seriøs og ensartet kvalitet. Det er en tryghed for samarbejdspartnerne at vide, at KultuNaut prioriterer datakvaliteten højt, og i sidste ende er det en grundlæggende forudsætning for, at brugerne har tillid til kalenderen.
Det er med til at gøre databasen bedre, at arrangørerne ved hvor vigtigt det er at huske at opdatere i KultuNaut. Arrangørerne skal kun indtaste oplysninger et sted, men KultuNaut sikrer, at oplysningerne automatisk bliver eksponeret mange steder.
Som samarbejdspartner kan man nøjes med at tilføje rettelser, oversættelser eller andet som mangler i databasen. De fleste arrangører henvender sig direkte til KultuNaut via email, hvis de har praktiske problemer. KultuNaut har desuden en telefonisk hotline, der er åben i alm. arbejdstid, såfremt en arrangør skal have hjælp og vejledning.
Det findes mange kalendersystemer på markedet, og de er ofte en integreret del af det CMS, man benytter til sin hjemmeside. Men der findes meget få systemer der, ligesom Kultunaut, også tager sig af det store arbejde med at vedligeholde og indsamle oplysningerne i kalenderen.
KultuNauts netværk af samarbejdspartnere gør det muligt at genbruge en masse løsninger og rutiner i forbindelse med den daglige vedligholdelse af data. På den måde kan samkøring af importer, integration til billetsystemer, fjernelse af dubletter og spam kan gøres langt billigere end hvis man selv skulle stå for de samme opgaver.
Det er nem og hurtigt at integrere med KultuNaut, og ved at samarbejde med KultuNaut får man en stabil kalender med mere og bedre indhold, til en brøkdel af hvad det vil koste at lave og vedligholde sin egen database.
Kontakt os på telefon 33 73 10 50, for at høre nærmere.
Herunder ser du den lange liste af samarbejdspartnere, som alle bruger KultuNaut i deres kulturformidling. Alle er de med til i fællesskab at skabe Danmarks største elektroniske kalender.
Mobilløsninger
Kontakt kultunaut for at få et tilbud på specialtilpassede apps.
Kommuner
Turistforeninger
- Visit Assens
- Dest. Trekantsomraadet
- Visit Aarhus
- Dest. Vadehavskysten
- Visit Herning
- Dest. Kystlandet
- Destination Trekantsomraadet
- Visit Nyborg
- Visit Aarhus
- Dest. Vadehavskysten
- Dest. Sjælland nu
- Visit Ærø
- Dest. Kystlandet
- Vi er Viborg
- Danmarks Smukkeste
- Dest. Kystlandet
- Visit Herning
- Visit Sydkystdanmark
- Visit Aarhus
- Dest. Vadehavskysten
- Visit Aarhus
- Visit Odense
- Visit Sydkystdanmark
- Visit Sønderjylland
- Visit Vejle
- Visit Søndeborg
- Visit Aalborg
- visitaarhus
Regionale, tværkommunale og kommercielle samarbejder
Eksempler 'Det sker i nærheden'